Naar de hoofdinhoud

Account overnemen

Hoe neem ik het account van een collega over?

Niels Geominy avatar
Geschreven door Niels Geominy
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Het komt wel eens voor het contactpersoon voor Fiks stopt en dat het account overdragen aan een nieuw contactpersoon. Als de accountgegevens mee worden overgedragen is er vaak niks aan de hand. Je kunt dan nog steeds namens jouw bedrijf in het dashboard om stages online/offline te halen.

Je kunt dan ook in het dashboard heel gemakkelijk het emailadres, wachtwoord en de gebruikersnaam aanpassen.

Op het moment dat je het account overneemt zonder inloggegevens, kan het iets lastiger zijn.

Hieronder leggen we uit hoe je alles snel en handig kunt omzetten. Ook al heb je geen inloggegevens gekregen van je vertrekkende collega.

In onderstaande uitleg gaan we er even vanuit dat je geen inloggegevens hebt. Heb je die wel, dan kun je de eerste twee stappen overslaan.


Stappen:

  1. Krijg toegang tot het emailadres van jullie Fiks account

  2. Genereer een nieuw wachtwoord

  3. Ga naar Mijn Account

  4. Pas het emailadres aan

  5. Pas de sollicitatie e-mail aan

  6. Nieuwe gebruikersnaam & facturatiegegevens aanvragen

1. Krijg toegang tot het emailadres van jullie Fiks account

We gaan er even vanuit dat jouw collega bij zijn/haar vertrek geen inloggevens voor Fiks heeft achtergelaten. Als het goed is heb je wel de email van je collega of in ieder geval het emailadres waarmee een account is aangemaakt op Fiks. Op het moment dat je een emailadres hebt, kunnen wij hier ook een nieuw wachtwoord naartoe sturen.

Mocht dat niet het geval zijn en heb je geen toegang tot het emailadres, dan stuur ons een berichtje rechtsonder via de chatbox. Wij kunnen makkelijk zien om welk emailadres het gaat, als je aangeeft van welk bedrijf je bent.

2. Genereer een nieuw wachtwoord

Zodra je toegang hebt gekregen tot het emailadres van jullie Fiks account, kun je een nieuw wachtwoord genereren.

In het kort:

  • Ga naar Fiks.nl

  • Klik rechtsboven in je scherm op ‘inloggen’

  • Je komt nu op een inlogscherm terecht. Klik hier op ‘wachtwoord vergeten’

  • Vul het emailadres in van je Fiks account

  • Je krijgt nu een mail met een bevestigingslink

  • Klik op de link in de email

  • Genereer een nieuw wachtwoord

  • Log in rechtsboven in je scherm om in het dashboard te komen

Mocht dit iets te kort door de bocht zijn, dan hebben we in een andere post hier een gedetailleerde uitleg over. Deze vind je hier.

3. Ga naar Mijn Account

Als het goed is heb je nu weer toegang tot het dashboard. Door te klikken op mijn account kun je al je persoonlijke gegevens inzien.

4. Pas het emailadres aan

Door op mijn account te klikken, krijg je de gegevens te zien die bij jullie account horen. Hier kun je ook het emailadres veranderen naar de juiste contactpersoon.

Mocht je dan ook het wachtwoord alsnog willen veranderen kan dat ook in het bovenstaande overzicht.

5. Pas de sollicitatie e-mail aan

Het is belangrijk dat je ook het emailadres checkt waar de sollicitaties op terecht komen. Bij iedere vacature kun je aangeven op wel emailadres de sollicitatie moet binnenkomen.

Per vacature kun je hier één emailadres aan koppelen. Op het moment dat hier een emailadres aan gekoppeld is van een persoon die niet meer werkzaam is bij jullie bedrijf, kan het zijn dat de sollicitaties op die vacature niet goed doorkomen.

Onze voorkeur gaat daarom altijd uit om vacatures aan een [email protected] of [email protected] te koppelen. Dan weet je zeker dat de sollicitaties altijd goed terecht komen.

Je kunt het gekoppelde emailadres checken door naar de vacature te gaan in ‘Mijn vacatures’ en te klikken op: ‘Bewerk’

Je kunt dan dingen aanpassen in de stage, zoals het emailadres.

6. Nieuwe gebruikersnaam & facturatiegegevens aanvragen

Mocht je ook een nieuwe gebruikersnaam & facturatiegegevens willen om het account compleet opnieuw in te richten, dan kun je dat bij ons aanvragen.

Door op de oranje chatbox rechts onderin te klikken, kom je direct met een van ons in contact. Als je dat aangeeft om welk bedrijf het gaat en welke nieuwe gegevens in het account aangepast moeten worden, maken wij het in orde.

Was dit een antwoord op uw vraag?